زبان بدن چیست و چگونه سخنور خوبی باشیم

زبان بدن چیست و چگونه سخنور خوبی باشیم

FacebookTwitterGoogle+LinkedInTumblrBlogger PostShare

 

استفاده از زبان یکی از راه های موفقیت در کار است. زبان اعضای مختلف بدن همچون چشم یا دست ها می تواند تاثیر مثبتی در روابط داشته باشد و موجب شود دیگران احترام بیشتری برای شما قایل باشند و حرف های شما را بهتر قبول کنند. برای بهره گرفتن از مزایای زبان بدن در شغل خود، ادامه مطلب را مطالعه کنید. ما ۱۰ زبان بدن را معرفی کرده ایم که بسیار کاربردی هستند.

۱. صاف و با اقتدار بایستید

حالت ایستادن شما به موازات نوع بیان و جملاتی که مطرح می کنید در مخاطب تاثیر می گذارد. صاف و بدون قوز بایستید، سر خود را بالا بگیرید، شانه هایتان را صاف و طوری رفتار کنید که نشان از اعتماد به نفس بالای شما باشد.
اگر سخنرانی می کنید، قدم زدن و نگاه کردن به حضار هم تاییدی بر قدرت شما است. وقتی نشسته اید، جفت پاهای خود را روی زمین بگذارید، بازوهایتان را به پهلو باز کنید یا یک آرنج خود را روی دسته صندلی بگذارید و به نوعی مدیریتی برخورد کنید.

۲. هنگام ایستادن کمی پاهایتان را باز کنید
هنگام ایستادن وقتی پاهایتان را جفت می کنید، ناخواسته نشان می دهید که به حرف های خود اطمینان کامل ندارید. اما وقتی پاهایتان را کمی باز می کنید و ریلکس اما صاف می ایستید بسیار با اعتماد به نفس تر به نظر خواهید رسید.

۳. زیروبم صدای خود را تنظیم کنید

در محل کار، تن صدا نیز یکی از فاکتورهای موفقیت بیشتر است. افرادی که با صدای بلند و تیز صحبت می کنند بیشتر این طور نشان می دهند که عصبی هستند و مخاطب تاثیر منفی از آنها می گیرد. اما اگر شمرده و آرام سخن بگویید، شیوایی کلام شما باعث جذب مخاطب می شود. روی فن بیان خود کار کنید و بگذارید صدای شما نیز رمز موفقیت بیشترتان باشد.

۴. پرقدرت ظاهر شوید

برای نشان دادن اعتماد به نفس و اعتماد به مهارت های خود، موفقیت های پیشین خود را به یاد بیاورید و ببینید در آن مواقع چگونه رفتار می کردید. در آن لحظه، حس غروری که به شما دست می دهد باعث می شود تا با قدرت بیشتر در انظار ظاهر شوید و بر مخاطب نیز تاثیر زیادی دارد.

۵. ژست مدیریتی داشته باشید

مثلا پاهایتان را روی میز بگذارید، هنگام ایستادن پاهایتان کمی از هم باز باشد و بازوهایتان در دو طرف بدن قرار داشته باشند. چهارشانه بایستید و سر خود را بالا بگیرید.

۶. تماس نگاهی داشته باشید

شاید ذاتا انسان خجالتی و کم رویی باشید اما برای نشان دادن قدرت و اعتماد به نفس خود، وقتی با کسی صحبت می کنید مستقیم به چشم های او نگاه کنید. این نگاه باید مثبت باشد تا تاثیر مثبتی هم در مخاطب داشته باشد. بد نیست هنگام ملاقات با فردی در زمینه کاری خود، تا حدی به چشمان او نگاه کنید که رنگ چشمانش را تشخیص دهید. دزدیدن نگاه از چشمان مخاطب نشان از عدم اعتماد به نفس دارد.
۷. لبخند بزنید

لبخند تاثیر بسیاری زیادی روی افراد دارد. افرادی که صورت های شاد و خندان دارند همیشه انرژی مثبت به طرف مقابل خود می دهند. این کار باعث می شود تا دیگران بیشتر به شما اعتماد کنند و شما را صادق بدانند.
۸. ژست باز داشته باشید

بسیار راحت و ریلکس قدم بردارید، بازوهای خود را باز و رها نگهدارید و در خلال صحبت هایتان طوری با دست بازی کنید که کف دست هایتان دیده شوند.

۹. با دستان خود حرف بزنید

بسیاری از انسان ها عادت دارند هنگام صحبت از دست های خود نیز استفاده کنند. هنگام سخنرانی ها این استفاده باید بسیار هوشمندانه و آگاهانه باشد. به گونه ای از دستان خود استفاده کنید که مفهوم صحبت هایتان را شفاف تر کند.

۱۰. حالت های عصبی را کاهش دهید
وقتی استرس داریم یا عصبی هستیم حرکاتی از خود نشان می دهیم که به خوبی نشانگر هیجانات منفی ما هستند. به طور مثال، دست ها خود را به هم می مالیم، پاهایمان را تکان می دهیم، انگشتانمان را می شکنیم، با انگشتر خود بازی می کنیم، موهایمان را تاب می دهیم و … . هنگامی که در شرایط پراضطراب قرار دارید، نفس عمیق بکشید، پاهایتان را محکم روی زمین بگذارید، دست هایتان را روی میز بگذارید و سعی کنید ریلکس باشید. این زبان های بدن نشان می دهند که آرام هستید.
منبع:مجله اینترنتی برترین ها

منبع : مهارتهای زندگی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>