بررسی BMW M2 2016

بررسی BMW M2 2016

بررسی BMW M2 2016

 

بررسی BMW M2 2016

 

جوجه اردک زشت!

و

 ( قو ) ی  افسانه ای BMW

بررسی BMW M2 2016

معرفی :

باشنیدن عدد ۲۰۰۲ اولین صحنه ای که در ذهن یک عاشق خودرو نقش می بندد تصویری از یک جوجه اردک زشت است که

در پیست آزادی نعره می کشد و با صدای تیز اگزوزهای خود سکوت فضا را برهم می زند!

بگذریم که این عدد برای امسال بنده یاد آور شیرین ترین خاطرات از خودرویی خشن و عصبانیست که بدنبال شر می گردد!!!

بزرگ مرد کوچک آلمانی که باوجود آمریکایی های عضلانی و بزرگ جثه با صدایی دلنشین تر و باعظمت, طرفداران بی شماری

پیدا کرد.

محبوبیتی به بزرگی یک نسل!

این محبوبیت در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی نیز بسیار پر رنگ بود و هست, بشکلی که هنوز مدل های کلاسیک و ارتقاء

یافته آن در کشور عزیزمان ایران موجود است.

شرکت BMW که قصد دارد تا با تغییر نگرش در ساخت خودرو تمامی رده ها را مورد پوشش قراردهد, و بیشترین درصد فروش و

پیش فروش را کسب کند! باخبر بازگشته سری ۲ به خط تولید بمب خبری سال را منفجر کرد!!!

در ادامه به بررسی نسخه ی M سری ۲ جدید می پردازیم…

نقد طراحی :

باتوجه به ظاهر خاص و نچندان زیبای نسل قبل سری ۲ و صد البته افتخارات بزرگی که بدست آورده است, سخت ترین کار دنیا

طراحی مجدد یک قهرمان برای برند BMW است.

کاری که باوجود طرح بشدت دوست داشتنی سری ۳ جدید به هیچ وجه سخت و ناگوار بنظر نمی رسد.

بلکه با اهام گرفتن از طرح سری ۳ جدید همانند دیگر رده های BMW توان دلبری کردن از هر بننده ای را ایجاد می کند.

در این میان باید دقت داشت که همیشه محصولات M-POWER ( برند انحصاری شرکت BMW برای تیونینگ محصولاتش )

بعنوان نمونه های ارتقاء یافته و جذابتر تفاوت های زیادی با مدل های معمولی BMW دارند.

پنج تغییر بشدت BMW M2 را از دیگر برادرانش متمایز می کند :

  1. شکاف های عبور هوا سپر جلو که بیننده را به یاد باله های کوسه می اندازد!
  2. گلگیرهای عقب بشدت عضلانی و پف کرده که باعث افزایش هیبت M2 جدید شده!
  3. رینگ های خاص که در جلو سایز رینگ ۱۹ و تایر ۲۴۵ , ولی در محور عقب سایز رینگ ۱۹ و تایر ۲۶۵ می باشد.
  4. استفاده از صفحه دیسک های ترمز ۱۵ اینچی با کالیپر ۴ پیستونی در جلو و دسیک ترمز ۱۴٫۵ اینچی با کالیپر ۲ پیستونی در محور عقب , باعث دو چندان شدن عظمت M2 شده و از درون رینگ ها خودنمایی می کنند!!!
  5. دو خروجی اگزوز دوبل آبکاری شده, که تیر خلاص را به رقیبان می زند.

البته دلیل پف کردن گلگیرهای عقب صرفا برای زیبایی نیست! بلکه افزایش پهنای محور عقب M2 برای ایجاد تعادل و چسبندگی

بیشتر به سطح جاده , دلیل اصلی این تفاوت با مدل های دیگر است.

( نکته ای که دریفت کردن با M2 را لذت بخش تر و آسوده تر می کند!!! )

 

بررسی BMW M2 2016

 

 

کابین و امکانات :

برای ورود به کابین BMWV M2 همانند دیگر محصولات جدید BMW اثری از کلید مخصوص به سیستم ( KEYLESS ) نیست!

بلکه با لمس لبه ی بلایی دستگیره درب خودرو باز و بسته می شود. سیستم خوش آمد گویی در شب بشدت چشم گیر و

زیباست. وارد کابین می شویم.

غربیک ۳ لبه زیبا و ستودنی جلب توجه می کند!

در اکثر نقاط کابین برند M دیده می شود و دوخت چرم غربیلک M2 با سه نخ , در رنگ های سفید_آبی و قرمز دلبی می کند!

قطعات فیبرکربن واقعی بجای طرح چوب داشبورد و رودری ها حضور شما در یک کوپه اسپرت را دیکته می کنند.

صندلی های اسپرت که برخلاف تصور , لبه های بزرگی ندارند تا سرنشینان در ترددهای روزمره کلافه شوند, بلکه در عین راحتی

هنگام مانورهای سنگین از به بیرون پرتاب شدن بدن راننده و سرنشین تا حد امکان جلوگیری می کنند.

باید بدانید سعی شده تا مواد اولیه ی بکار رفته در کابین M2 از الیاف فیبرکربن و یا سبک ترین نوع ممکن باشند.

لیست کاملی از امکانات در پیش روی شما قرار گرفته که به معرفی برخی از آنها می پردازیم :

  • تهویه ی مطبوع دوگانه ( تهویه ی جداگانه راننده و سرنشین , راننده=کولر روشن , سرنشین= فقط فن روشن باشد)
  • ال سی دی بزرگ لمسی نصب شده بصورت فابریک , بهمراه نویگیشن و GPS فعال.
  • موس پیشرفته با قابلیت تایپ حروف و اعداد از طریق لمس سطح موس!
  • پدال های تعویض دنده که پشت غربیلک نصب گردیده اند.
  • صندلی های برقی باقابلیت تنطیم در جهات مختلف.
  • گرمکن و سرد کن صندلی های جلو.
  • دور بین و سنسور عقب.
  • و…

بررسی BMW M2 2016

 

بررسی BMW M2 2016

 

 

 

بررسی BMW M2 2016

 

 

بررسی BMW M2 2016

 

توان حرکتی :

و اما از هرچه بگذریم!

از توان حرکتی نمی گذریم!!!

این تنها یک موتور ۶ سیلندر خطیست که این همه سروصدا بپاکرده است!

اما موتوری که با آخرین تکنولوژی های یک برند تمام اسپرت آلمانی تقویت شده , تا باعث سرافرازی طراحان خود شود.

قدرت خروجی ۳۷۰ اسب بخار و گشتاور ۴۶۵ نیوتن متر! برای جابه جایی وزنی ۱۵۷۰ کیلوگرمی کمی زیاد بنظر می رسد!!!

چند سیستم پوششی برای زمانبندی متغییر بازوبسته شدن سوپاپ ها , بازده موتور را به بیشترین حد ممکن رسانده اند.

سیستم توربو دوقلو , که BMW استفاده از آنرا رواج داد با بوست بهتر توربوها و از بین بردن لگ ( تاخیر زمانی تا ورود کامل توربو

به سیستم موتور ) همیشگی سیستم های توربو معمولی , امکان رسیدن به شتاب اولیه ( ۱۰۰_۰ ) تنها در ۴٫۵ ثانیه فراهم

شده که در نوع خود فوق العاده است.

آری همه چیز برای پرواز تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ( سرعت قفل شده الکترونیکی ) آن هم در اوج لذت فراهم است!!!

دو نوع گیربکس برای M2 قابل سفارش است :

  • شش سرعته دستی
  • هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک

البته سرعت تعویض دنده در گیربکس دوکلاچه در کسری از ثانیه انجام می شود!

تاجایی که حتی تعویض دنده ها احساس هم نمی شود!!!

جایی برای نگرانی نیست!

چراکه این هیولای ریز نقش تنها میانگین مصرف ۸٫۵ لیتر در نسخه ی اتوماتیک و ۷٫۹ لیتر در نسخه ی گیربکس دستی را ثبت

می کند! یعنی باخیال راحت فقط و فقط تخته گاز حرکت کنید!!!

اگزوزهای حرفه ای که با بازوبسته کردن بموقع دریچه های خود و کنترل حجم صدا هیجان را به اوج می برند و سیستم انحصاری

BMW برای انجام دریفت های کنترل شده که بواسته ی کنترل عملکرد دیفرانسیل و کنترل میزان هرزگردی چرخ های امکان

انجام دریفت های کنترل شده و حرکات نمایشی جذاب را فراهم می کند.

باور کنید این بررسی می تواند تا ساعت ها ادامه پیدا کند….

 

بررسی BMW M2 2016

 

بررسی BMW M2 2016

 

قیمت پایه BMW M2 در دنیا تنها ۵۱٫۷۰۰$ دلار است!!!

حالا که دلار به پایین ترین میزان ارزش خود در بازار جهانی رسیده است , اگر قیمت دلار را در ایران همان هزار تومان در نظر

بگیریم. و مسئولان بعد از ۳۵ سال ایجاد انحصار دولتی بالاخره تعرفه های واردات خودرو را حذف کنند…

قیمت BMW M2 2016 در گران ترین حالت ممکن به ۶۷٫۰۰۰$ می رسد.

 

شما احتمالا این مطالب را نیز دوست دارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *