تبلیغات ثابت

آیا شما آمادگی کافی برای مدیریت را دارید؟

modiriat

سمت مدیریت یک کسب و کار، آرزوی بسیاری از کارمندان است و همچنین سوالی که در ذهن همه ی این افراد میگذرد، این است که ایا از پس چنین مسئولیت بزرگی بر می آیند یا خیر. شاید برایتان جالب باشد که بدانید می توانید با بررسی چند فاکتور به این نتیجه برسید که آیا برای گرفتن چنین پستی آمادگی دارید یا نه. در ادامه ۱۰ مورد از این نکات را برای شما آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

اگر در مورد پذیرش پیشنهاد ترفیع در قالب سِمت مدیریتی، اطمینان کافی ندارید، در ادامه قصد داریم ۱۰ موردی را بررسی کنیم که نشان از آمادگی پذیرش سمت مدیریت توسط شما دارند:

۱- اگر هم اکنون از سوی گروه کاری که در آن فعالیت می کنید، مورد احترام هستید و سایر اعضا نیز شما را دوست دارند، به این معنی است که از نظر آنها شما وظیفه شناس، اخلاق مدار و حرفه ای هستید و آماده اید که سِمت جدید را بپذیرید.

۲- آیا همواره از همکاران خود می پرسید:

  • فرایندهای شرکت چگونه است؟
  • شرکت چطور کسب در آمد می کند؟
  • چطور می توان در بازار رقابت کرد؟

در این صورت حتماً در مورد جزئیات نحوه کارکرد شرکت تان کنجکاو هستید که این مسئله نشان می دهد آمادگی پذیرش پست مدیریت جدید را دارید.

۳- اگر از نحوه رفتار و تصمیم گیری مدیران خوب و بد شرکت نکات مهمی را آموخته اید، پس می توانید در سمت جدید مدیر خوبی باشید.

۴- اگر تلاش می کنید با سایر بخش های شرکت خود ارتباطات قوی ایجاد کنید و به دنبال همکاری بیشتر بین بخش های مختلف هستید، پس می توانید آماده پذیرش سمت جدید شوید.

۵- آیا همواره می خواهید در زمینه خودشناسی و نیز شناخت سایر انسان ها پیشرفت کنید؟ پس باید بدانید که این مسئله در مدیریت موفق شما در آینده تأثیر بسیاری دارد و نشان می دهد اکنون آمادگی مدیریت را دارید.

۶- آیا سایر همکاران نظرت شما را در مورد فعالیت هایشان جویا می شوند؟ اگر پاسختان مثبت است، نشان می دهد که شما همواره دوست دارید اطلاعات خود با دیگران را به اشتراک بگذارید که این مسئله نکته مثبتی برای یک مدیر است.

۷- در صورتی که افراد بخش های دیگر سازمان، تصور می کنند که شما همین الان هم بخشی از کارها را مدیریت می کنید، پس نشان می دهد که به اندازه کافی از فرایند های شرکت اطلاع دارید و در عین حال با سایر بخش ها نیز همکاری می کنید.

۸- اگر هم اکنون ایده هایی در مورد بهبود فرایندهای کاری به منظور صرفه جویی در زمان، انرژی و بودجه دارید، پس برای پذیرش پست مدیریت آماده هستید.

۹- اگر همواره برای شنیدن صحبت های همکاران گوش شنوا دارید و حتی به دلیل پرسشی که مطرح می کنند، با کمال میل کارتان را متوقف می کنید و به آنها کمک می کنید، این رفتار شما می تواند نشان از آمادگی تان برای پذیرش سمت مدیریت جدید باشد.

۱۰- آیا پتانسیل های افراد دیگر را به خوبی تشخیص می دهید و تلاش می کنید آنها را در راستای به کار گیری قابلیت هایشان، یاری رسانید؟ پس در این صورت قطعاً آمادگی مدیریت را دارید.

 

منبع: +

شما احتمالا این مطالب را نیز دوست دارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *